onsdag 21 mars 2012

Materialet från konkursboet har nu anlänt. Spegeldörr sönder...

I fredags så var det sista dagen för LB-hus anställda att motta den statliga lönegarantin. Efter det så har de ingen arbetsplikt mer. Detta var också dagen då vårt material från konkursboet lastades. Detta för att kunna anlända på måndagen.
Ända sedan jag beställde och betalade det så har jag varit orolig för att det skulle vara något med spegeldörrarna, en spricka eller liknande. Mycket riktigt så var det det. Eftersom jag var orolig så såg jag till att kontrollera detta i stort sett direkt. Vid upptäckt så upplystes chauffören om problemet och fick skriva detta  på fraktsedeln med tillhörande underskrift.



Här kan man se parkettgolvet (50pkt), golvpappen samt de redan nämnda, och spruckna, spegeldörrarna. Lite lister syns nere till höger också.
Svärfar och jag sprang många gånger fram och tillbaka eftersom vi inte kunde köra in hela pallen med parkett i huset. Rummet som var bäst att lägga materialet i var dessutom längst in.
Svärfar påpekade att han nu inte behövde gå någon stavgång denna veckan. Man ska se positivt
på allt:-)



En närbild på den värsta sprickan i dörren.

Tittar man noga så ser man hur sprickan, som börjar nere till vänster, går genom nästan hela dörren.

Eftersom chauffören lastat ombord det och inte sett något så får han stå för det. Vår gissning är däremot att dörren var sönder redan när den lastades nere i Bromölla. Gissningen grundar sig på att det ju är ett konkursbo samt att det var sista dagen som de anställda var där med hemgång bara ett par timmar bort. Både fraktbolaget och chauffören påpekade dessutom att något sådant som detta är mycket ovanligt från LB-hus.

Jag tog tag i det direkt när jag kom hem och nya dörrar är redan beställda och fakturan för detta samt den nya frakten står fraktbolaget för. De ställer sedan kravet på åkeriet som ju vi tror egentligen är helt oskyldigt.

Hade jag inte sett det så hade vi fått betala ytterligare en sak två gånger. Det räcker med dubbla betalningar nu.

1 kommentar:

  1. Hej på Er ( )

    kul att ni fått leverans av golv och (dessvärre) skjutdörrar.

    Har ej sett skymten av ngt, som skrivet så träffade jag bara arbetsledaren i samband med överlämning av nycklar så att jag har inte fått hjälp av lbhus sedan byggstartmötet i december.

    Ang torktider på plattan mm så var försiktiga med det och undersök fuktigheten innan det börjar kaklas. Det har varit olika bud från alla håll.
    Det enda sättet att vara helt säker är en fuktmätning med borrprov.

    Då behöver denna lite info om beting som användes vid gjutning mm.
    Har inte kunnat få fram den informationen.

    Om ni råkar på rekommenderarde mängder i markbeskrivning 05 så skriv några rader om det här. Tex vct mängd betong.

    Har skrivit en post i forumet också får se om man får nån hjälp.

    SvaraRadera