torsdag 16 februari 2012

LB-hus verkar gå i konkurs..

Läste på en annan blogg att LB-hus imorgon fredag kommer att ansöka om konkurs. Hoppade då direkt in på Kristianstadsbladet.se och läste följande:

http://www.kristianstadsbladet.se/bromolla/article1606999/LB-Hus-gar-bri-konkurs.html

Det var tydligen tänkt att de skulle ha ett så kallat borgenärssammanträde imorgon kl. 10.00 som nu inte blir av. Av detta kan man ju räkna ut att det istället för ett sammanträde lämnas in en konkursansökan.

Jobbigt blir det för alla inblandade....


Lite uppdatering på torsdagskvällen:

Nu har det även kommit upp på LB-hus hemsida

http://lbhus.se/konkursansokan.php

4 kommentarer:

  1. hej hej,

    jag undrar om ni hann med elektrikermötet ?

    Vårt hus är så att säga stomrest och snickarna har gjort allt de kan men nu måste en elektriker samt rörläggare in pronto.

    SvaraRadera
  2. Jo vi hann med ett initialt elektrikermöte. Det var tyvärr i det skedet som företagsrekonstruktionen blev ett faktum och de lade ned arbetet. Ingen el överhuvudtaget med andra ord.
    Vi befinner oss alltså i exakt samma skede vad jag kan förstå.
    Hade de väntat en vecka så hade vi fått in all el...Tajmingen var inte bra med andra ord...

    SvaraRadera
  3. hej igen

    då vet jag. Snickarna i huset sa att även rörläggaren skulle ha gjort en del förberedande arbete för att gå vidare till "steg 2" om du förstår, alltså paralellt med eletrikern.

    Vi får väl hålla kontakten här, får jag reda på något av ömsesidigt värde kan jag uppdatera det här.

    Följer även byggahustråden även om det är fler som blandar sig i leken där extern utan att de bygger med LB samt att färdigställandegraden varierar stort från funderar på att beställa genom LB till inflytt nästa vecka jihoo..

    Vi är ju så att säga i exakt samma sits !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag följer också byggahustråden men inte så noga eftersom det ju är fler som lägger sig i som du säger.

      Uppdatera gärna här om du får reda på något nytt så uppdaterar jag bloggen om jag får reda på något.

      Radera