fredag 18 februari 2011

Dags att hitta en kvalitetsansvarig.

Vid vårt första möte med LB-hus säljare så tipsade han om en kvalitetsansvarig vi kunde använda oss av. Vi har ju dock hört att man aldrig ska använda sig av en person som säljare/mäklare tipsar om utan istället leta upp en på egen hand. Därför anmälde jag mig till en internetsida där det är tänkt att dessa istället ska söka upp oss. Det verkar tyvärr inte ha fungerat särskilt bra eftersom ingen ännu har hört av sig under den veckan vi haft vår profil liggandes där.

Jag känner att det snart börjar brinna lite i knutarna både vad gäller nämnda kvalitetsansvarig och även företag som kan ta hand om schaktningen åt oss. Detta eftersom vi tänkte fixa det på egen hand då det företag LB-hus tänkt använda sig av gav oss ett cirkapris på 150.000 kr enbart föratt fixa till marken så LB-hus kunde gjuta grunden.

Det kanske till och med blir så att jag kontaktar den kvalitetsansvarige som säljaren tipsade om. Även om det ju inte är rekommenderat..

Får nog se till att också boka träff med den schaktningskille vi tänkt använda oss av. Detta gör jag direkt vi fått nybyggnadskartan hemskickad om några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar