måndag 14 februari 2011

Tomten bokad, nybyggnadskarta beställd.

I förra veckan pratade jag med vår säljare som sade att det nu var dags att beställa en nybyggnadskarta från kommunen. Detta gjorde jag nu på morgonen. Jag försökte också kontrollera att vi nu kommit in i tomtkön. Alltså att kommunen kan se att vi betalat våra 500 kronor för att få stå i den. Ansökan var inkommen, men att vi betalat kunde kvinnan jag pratade med inte se. Det tar några dagar sade hon. Det får vi hoppas på så ingen annan snor tomten från oss! Ingen särskilt stor risk att någon gör det skulle jag tro. Tomterna har ju varit ute hur länge som helst utan att någon velat köpa dem.

Jag fick verkligen ringa kommunen ett antal gånger för att komma fram till de två personer jag ville prata med angående nybyggnadskartan och tomtkön. Det stämmer verkligen att man får vänta när det gäller kommunfolk...Nåväl saker och ting är i rullning nu.

Nu väntar vi bara på att damen från vår nya bank ska ringa. Hon skulle egentligen ha ringt i torsdags förmiddag, men har ännu inte ringt fast det nu är måndag vid lunch..Man kan ju undra om de verligen vill ha nya kunder...Inget är egentligen särskilt bråttom eftersom vi får tillträde till vår tomt först den 30 april. Handpenning ska läggas den 31 mars.

Lägger till lite fler bilder på tomten och området kring den.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar