fredag 25 februari 2011

Kontraktet på tomten har kommit.

I skuggan av Marcus Hellners VM-guld i sprint igår så har det även hänt lite mer för oss.

Nu har nämligen kontraktet på tomten äntligen kommit och första handpenningen ska vara inne 2011-03-31 och är på 10% av den sammanlagda köpesumman av tomten.



I övrigt så har jag gjort mitt första trevande försök att kontakta en KA (kvalitetsansvarig) per telefon. Detta gick nu allt annat än bra och jag tänker här, mycket kort, redovisa hur samtalet avlöpte:

Valde att ringa upp "sgbyggkonsult" för att lyssna lite med honom. Det första jag får i luren när jag presenterar mig är:

"Du är väl en sån där försäljare för du har ett konstigt telefonnummer"...

När jag efter lite mer och VÄLDIGT artig presentation gör klart för honom att jag vill anlita honom som KA för nybyggnation i Boråstrakten (Inte jättelångt från Kungsbacka där företaget är beläget) får som ytterligare svar (lite halvskrattande):

"Då får du väl leta rätt på en i Borås"

så valde jag att artigt tacka för mig och avsluta samtalet...

Mitt första och enda intryck av den personen var allt annat än positivt..Det är bara att ta nya tag. Det kan ju inte gå sämre hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar