måndag 28 februari 2011

Lite för tidigt...

Vår torktumlares drivrem gick av för några dagar sedan. Ett år för tidigt tycker vi eftersom vi ju får en ny tumlare som ingår i husleveransen när vi väl flyttat. Det var bara för undertecknad att skruva isär hela maskinen och ta bort den trasiga remmen.



Kruxet blir att sätta dit den nya som jag redan beställt genom min kära far. Den trasiga var ju bara att dra bort. Den nya måste jag ju trä över trumman och motorn för att få dit. Trettio skruvar blev jag tvungen att skruva bort för att kunna kontrollera hur remmen satt så jag på ett så enkelt sätt som möjligt kan sätta dit den nya.



Vi tänker inte köpa någon ny hur det än går, så klarar jag inte detta så blir det till att lufttorka kläderna för min kära sambo det kommande året eller så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar