onsdag 2 mars 2011

Besök hos mäklaren till slut

Igår besökte jag till slut mäklaren för att lämna in de tre köpekontrakten på tomten som vi skrivit under, ett till oss, ett till mäklaren och ett till kommunen. Efter att i sista stund upptäckt att vi var tvungna att ha två utomstående vittnen till våra underskrifter svängde jag förbi jobbet lite snabbt och hoppades att jag skulle dyka på ett par trevliga själar där vilket det gjorde.

Sedan styrde jag kosan till mäklaren för inlämnande. Vi pratade lite och sedan återvände jag till jobbet för att jobba nattpasset. Innan vi skiljdes åt sade hon att hon skulle ta bort tomten från hemnet. Redan idag så är tomten borta vilket jag tycker är snabbt jobbat. Nu snor ingen tomten framför näsan på oss inte!

I övrigt så kom remmen till torktumlaren idag. Fadern hade skickat den via posten och jag har redan fått på den. Blev tvungen att skruva loss ytterligare sex skruvar för att få dit den. Tycker det är helt otroligt att jag i stort sett fått demolera tumlaren för att kunna få dit den ack så berömda drivremmen... Trettiosex skuvar har jag skruvat loss allt som allt...Har dock inte kunnat färdigställa ihopsättande helt eftersom barnen gått och lagt sig och skulle kunna vakna om jag började skuva igen..

Imorgon ska vi besöka banken. Ikväll ska vi fylla i livförsäkringspappren inför besöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar