torsdag 31 mars 2011

Genombrott Kvalitetsansvarig!

Igår onsdag så skedde ett genombrott vad gäller KA. Min sambo fick tag i sin kusin som gav oss all info vad gällde den KA de använde sig av när de byggde. Namn, nummer och pris. Kusinen bjöd också in oss att titta på deras nybyggda hus. Hoppas jag kan ta lite bilder på det huset när vi är där. Huset ska vara ett enplans Bollebygdshus. 

Trots att klockan var efter 18 på kvällen så beslutade jag mig genast att ringa nämnda KA för att om möjligt få slut på min vånda över att inte ha fått tag på någon ännu. Samtalet flöt på bra och han erbjöd sig att vara vår KA. Kusinen hade sagt att vi absolut skulle hälsa från dem vilket jag gjorde. I och med att jag hälsade från dem så valde denna KA att pruta med sig själv när vi kom till priset:-) Detta pris är mer än skäligt kan jag säga:-)
Att han fått goda vitsord från våra släktingar känns ju inte heller helt fel. Hoppas nu bara allt går i lås. Man kan ju aldrig vara helt säker.

Nu är det bara markentreprenören som ska få sig ett samtal imorgon så jag vet om det är värt att gå vidare med honom eller om vi ska ta LB hus snubbe i alla fall. Allt hänger på priset och skulle inte det vara avsevärt lägre än det vi redan fått så tycker vi nog att det är värt ett något högre pris för att få huset P-märkt ändå.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Letar själv efter en KA men jag känner ingen som kan tala om vad skäligt....kan du göra det för mig så jag vet? Ingen vill ju bli lurad!
    MVH // Sofi
    soffipropp.1@comhem.se

    SvaraRadera
  2. Vår säljare kalkylerade med en kostnad på cirka 12.000 kr i vår produktions-kostnadskalkyl. Har dock hört/läst om att Vissa tar upp till 20.000 kr.

    Vår säljare rekommenderade även sin egen "gubbe" som endast skulle ha 7500 kr. Detta var givetvis aldrig något direkt alternativ då man aldrig ska ta någon som har kontakter med husföretaget självt.

    Som avslutning på detta långa svar så misstänker jag att priserna de tar har gått upp sedan lagändringen kom i månadsskiftet april-maj.

    SvaraRadera