onsdag 30 mars 2011

Markentreprenör och Kvalitetsansvarig

Att få tag i någon som fixar marken och en KA har blivit en lång följetong som inte känns bra måste jag säga. Man blir liksom stressad. Särskilt nu när bygglovshandlingarna arbetas fram av vår säljare. Jag och svärfar träffade en möjlig kandidat till att få göra marken förra tisdagen 22/3 och han tog såväl hemnummer som mobilnummer. Han har fortfarande inte ringt och gett sitt pris fast det nu gått drygt en vecka. Hur lång tid ska det ta att räkna på lite grus... Har inte velat ringa själv eftersom vi sade att han skulle ringa när han räknat klart och jag vill inte verka tjatig. Eftersom det nu gått så pass lång tid så kommer jag självklart ändå att ringa på fredag när jag är själv hemma. Struntar i vad han kan komma att tycka då.

Angående KA så kan jag säga att vi lyssnat lite med folk vi känner som byggt och inte lyckats hitta någon som rekommenderas. Sambon har försökt nå sin kusin som tydligen byggt nytt hus för ett par år sedan men inte lyckats få tag i henne. Detta att hon byggt nytt var inte något vi visste eftersom vi inte har så särskilt mycket kontakt med dem. Detta fick vi reda på genom sambons föräldrar. I vilket fall som helst så ska denna KA vara bra och ta ett vettigt pris enligt samma föräldrar. Bara att hoppas vi kan få honom och att uppgifterna i övrigt stämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar