lördag 26 mars 2011

Pris LB hus Limited Edition

Som jag skrivit tidigare kände jag mig ytterst frustrerad i början när jag letade hustillverkare och undrade över vilka priser de hade. Kunde nästan inte hitta det någonstans. Därför försöker jag här skriva ut alla priser jag kan komma på till eventuella intresserade.

Här kommer priset och storleken på det nya huset som heter Limited Edition. Huset har en boendeyta på 136,1 kvadrat och en byggyta på 162,1 kvadrat
Normalt sett så lägger man på cirka 13% på boendeytan för att få fram byggytan (multiplicerar med 1,13) men Limited har ett utskjutande tak på framsidan vilket gör att byggytan blir så pass mycket mer än normalt. Detta är tänkvärt om man inte får bygga så stort på den mark man köpt. I Limiteds fall så är byggytan cirka 19% större än boytan.

Priset på LB-hus Limited Edition är 1.828.800 kr för nästan nyckelfärdigt och 1.959.800 kr för nyckelfärdigt. Priset är detsamma om man väljer barkök eller inte.

Här är en fin bild på vår hörntomt och den enda grannen vi har ännu så länge. Känns lite kul att bo mitt i ett samhälle men ändå så avskilt. Bilden är tagen från skogsbrynet och med tanke på hur solen står mitt på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar