torsdag 26 maj 2011

Eget skissat kök. Lite kakel/klinkerbilder också.

Idag så var vi lediga och passade på att åka in till Borås för att STORhandla och titta på kakel och klinker på Interkakel vid Knalleporten. Sambon har även skissat på ett eget förslag på kök som vi mailat över till vår säljare. Riktigt snyggt om jag får säga det själv.


Denna design som sambon själv skissat på känns luftigare än originalköket som ses nedan. Köken är spegelvända gentemot varandra. Vi vill på något sätt försöka få in ett lite större fönster än originalfönstret. Sambon vill också ha ett vitrinskåp bredvid fönstret.

Fönstret som följer med i originalutförande känns lite för litet och ligger lite för lågt för oss. I alla fall som vi känner nu (innan priset på designändringen kommer...)

Detta kakel hade vi tänkt oss i köket. Det ska gå ända upp till taket. Eftersom vi valt "nästan nyckelfärdigt" utförande så får vi betala detta själva för 399kr/m2. Vi (pappa) får också sätta det själva.


Jag gillade denna gråton på klinker. Jag tänker mig att vi ska ha det i tvättstugan.


Såhär skulle jag vilja ha det i badrummen. Sambon vill dock inte ha grå väggar utan vita. Jag tycker man får tillräckligt med vitt i duschen och bakom toan som i detta fallet är ett skåp.

Här var det mosaikväggen vi koncentrerade oss på som sambon vill ha bakom toan som en sorts dekor.

Denna uppsättning kostade 395kr/styck vad nu det betyder....Bekräftelse på detta kommer på bilden nedan.


Bekräftelse på att det verkligen är per styck och inte per m2. Jag tolkar det som så att det är så ruskigt dyrt att de försöker lura kunden att tro att det är billigare...Ungefär som husföretag gör hehe.

Denna bild har inget med husbyggande att göra men jag kan ändå inte undanhålla den. Det är början på efternamnen på två manliga tennisspelare som möttes i Franska öppna mästerskapen häromdagen. Jag har faktiskt en person på jobbet som också börjar på de tre bokstäverna längst upp (från fd Jugslavien). När jag ska maila honom så skriver jag alltid in dessa. Ingen risk att någon annans mailadress dyker upp då inte:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar