söndag 10 april 2011

Det tar tid och besök i visningshus nästa vecka.

En sak som tagit lite tid är LB-hus förslag på inplaceringen av huset på tomten. Lite är det vårt fel eftersom vi tvekade lite om vilket hus vi till slut skulle ta eftersom Limited edition kom ut och gav oss lite griller i huvudet. En vecka tog det för oss att komma på vad vi egentligen ville med hjälp av familjer, vänner och säljaren själv.

 Jag tycker dock ändå att LB-hus tagit lite väl lång tid på sig att komma med förslag på var de tycker huset ska stå. Säljaren säger (skriver på mailen) "På onsdag kommer förslag från LB-hus....Senast på måndag kommer förslaget" osv osv...Eftersom jag är ständigt misstänksam av mig så misstänker jag detta:

Säljaren har helt enkelt väntat på att vi ska komma med vår inplacering av huset och tänkt sig att helt enkelt ta det för att göra det enkelt för sig. När vi nu inte gjort det utan sagt (skrivit på mailen) att vi är lite oeniga och vill invänta förslaget från LB-hus för att kanske använda det eller ta det som inspiration, så har han fått lite bråttom att göra så som han sagt att han gjort hela tiden utan att ha gjort det fram till nyligen.

Vi ska få besöka ett visningshus på onsdag nästa vecka är planerat. Det ligger nästan tio mil bort så det blir en liten bit att köra, men det blir det självklart värt:-) Ska försöka att ta lite kort för att kunna se på hur de som bor där planerat sin möblering osv. Det ska bli jättespännande tycker vi. Tänkte att jag också skulle ta något allmänt kort som inte avslöjar vilka de är som bor där och sedan lägga upp det här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar